Czy czas przesiąść się na kolej? - co warto wiedzieć o imporcie kolejowym z Chin. | Clever Cargo - wyszukiwarka połączeń z Chin

Czy czas przesiąść się na kolej? - co warto wiedzieć o imporcie kolejowym z Chin.

"Obecnie najbardziej ekonomiczny sposób transportu dóbr do Europy" - tak w skrócie można opisać transport z Chin drogą kolejową. Co przemawia za "przesiadką" na kolej i czy jest to rozwiązanie dla każdego?

"Kiedyś sprawdziłem i było drożej" - to częsty powód, który powstrzymuje przedsiębiorców przed wykorzystaniem frachtu kolejowego w procedurach importowych. Dlaczego można zatem nazwać tą drogę najbardziej ekonomiczną? Co zmieniło się przez ostatnie lata ? Oto kilka faktów które warto poznać.

 

Jest taniej.

Transport kolejowy zyskał na popularności i co za tym idzie zwiększyła się ilość połączeń kolejowych oraz ilość taboru. Wszystko to wpłynęło na obniżenie kosztów dostarczenia usługi kolejowej. W przeliczeniu kosztów, poza okresem szczytowym przypadającym na miesiące poprzedzające Chiński Nowy Rok, stały się porównywalne z frachtem morskim. Koszty wciąż pozostają kilkanaście do kilkudziesięciu procent droższe, ale w połączeniu z czynnikiem czasu, który skutkuje mrożeniem kapitału w towarze, transport kolejowy staje się najlepszą metodą dla wielu przedsiębiorców.

 

Jest szybciej.

Czas frachtu pomiędzy terminalami to nawet 12 dni. Czas transportu w przypadku wybrania usługi drzwi-drzwi to nie całe 30 dni. Zalet posiadania zakupionego towaru w tak krótkim czasie przedsiębiorcom nie trzeba wymieniać. Elastyczność w budowaniu stanów magazynowych w Europie, w przypadku tak szybkiej dostawy, cieszy nie jednego importera. Czasem, droga kolejowa ustępuje jedynie drodze lotnicze,j która jest kilkaset procent droższa.

 

Rozwój usług i infrastruktury.

Popularyzacja kolei pozwoliła zbudować wiele ciekawych rozwiązań ułatwiających pracę osobom odpowiedzialnym za zakupy. Dziś możemy z łatwością wysłać przesyłkę drobnicową w systemie door to door z pełną opieką w ramach odprawy i doradztwa. Możemy również nadać przesyłkę niespaletyzowaną, nie martwiąc się, że zostanie zniszczona lub zaginie. Dzięki różnym terminalom po stronie chińskiej możemy wybrać najbliższy lokalizacji naszego załadowcy.

 

Czy jest dla każdego?

Istnieje niewiele obostrzeń wykluczających przewiezienie ładunku droga kolejową. Należy do nich na przykład dopuszczalna waga kontenera - 22 tony, co w przypadku bardzo ciężkich ładunków obniża opłacalność importu drogą kolejową. W każdym jednak innym przypadku jest to prawdopodobnie najlepsze obecnie dostępne rozwiązanie.

 

Pytanie zatem nie "czy?" ale "kiedy?" zacząć. Clever Cargo rekomenduje - Najlepiej najszybciej.

 

  • Odprawa celna towarów z Chin - niezbędne dokumenty

    Jakich formalności musi dopełnić oraz jakie dokumenty zgromadzić importer z Polski importujący produkty z Chin? O tym warto wiedzieć! Dopuszczenie do obrotu Każdy produkt, który kupujemy w celu odsprzedaży, bądź do użytku w ramach działalności...
  • Sukces okupiony konsekwencjami, czyli skąd opóźnienia w kolei z Chin?

    Sukcesywnie od kilku miesięcy pojawiają się falowo opóźnienia w realizacji transportów kolejowych z Chin. Skąd taka sytuacja? Przy tak wielkich nakładach inwestycyjnych (przynajmniej po stronie Chińskiej) w cały pas nowego jedwabnego szlaku może to...
  • Jak prawidłowo przygotować ładunek drobnicowy do przewozu koleją? Czy Pakowanie ma wpływ na cenę? Czy kartony przeżyją podróż?

    Częstymi pytaniami klientów, z jakimi się spotykamy to te o sposób zapakowania ładunku dla transportu kolejowego oraz czy są jakieś ograniczenia np. czy przyjmowane są jedynie ładunki spaletyzowane. Odpowiadając - przyjmowane są każdego rodzaju...

Nowa aplikacja dla działów zakupów. Przetestuj za darmo!  procurimo.pl